Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Adama Mickiewicza w Mazańcowicach

Członkowie Koła Turystycznego PTTK „ Pionier”reprezentowali szkołę na 58 Złazie Turystycznym Oddziału PTTK Podbeskidzie z metą na Przysłopie.

W sobotę 21 maja 2022 o godz. 7.00 rozpoczęła się rajdowa przygoda, kiedy to wraz z innymi uczestnikami autokarem udaliśmy się na przełęcz Kubalonka w Wiśle.Tam przeszliśmy spacerem do drewnianego kościółka, naszlaku zabytków sztuki sakralnej,o którym ciekawie opowiedział nam Pan przewodnik.

Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć wyruszyliśmy na właściwą wędrówkę górskim szlakiem.Przy sprzyjającej aurze i w koleżeńskiej atmosferze pokonywaliśmy podmokłe przeszkody, podziwialiśmy piękną panoramę oraz odbudowany po pożarze drewniany kościółek na Stecówce.Po ok 3 godzinach dotarliśmy na metę rajdu gdzie przy schronisku był czas na ciepły posiłek i dłuższy odpoczynek. Chętnimogli wziąć udział w rywalizacji sportowej czy Konkursie Wiedzy Turystycznej o Beskidach. Sukces odnieśli:

- w konkursie sprawnościowym rzutu lotką - Bartek Zemczak 1 miejsce w ogólnej kwalifikacji,

- w konkursie wiedzy o Beskidach -Ola Moskała 2 miejsce w SP, a w ogólnej kwalifikacji 5-te.

Po podsumowaniu Złazu i rozdaniu nagród wszyscy uczestnicy zeszli szlakiem do Wisły Czarne skąd autokarami, zmęczeni, lecz bardzo zadowoleni wróciliśmy do domów.