Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Adama Mickiewicza w Mazańcowicach
Deklaracja dostępności
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Mazańowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony zspmazancowce.edu.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Strona internetowa oferuje następujące funkcje wspomagające dostępność:
- Duża, wyraźna czcionka.
- Obsługa strony za pomocą klawiatury.
- Wszystkie obrazy zawierają opisy alternatywne (alt text), które umożliwiają ich zrozumienie przez osoby korzystające z czytników ekranowych.
- Dokumenty PDF są przygotowane w sposób umożliwiający ich odczytanie przez czytniki ekranowe, zapewniając dostęp do ich treści.
Łącze do raportu z przeprowadzonej samooceny:http://zspmazancowice.edu.pl/container/dotepnosc/Ocena%20dostepnosci%20cyfrowej%20ZSPMazancowice.pdf?noc=1742986349
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Krzysztof Wojakowski — mejlowo kontaktkr@op.pl lub telefonicznie 338155424.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
eżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa Zespołu Szkół:
- Ewa Naglik — Zepołu Szkolno-Przedszkolnego w Mazańcowicach,
- Adres: 43-391 Mazańcowice 162,
- majl: zspmazancowice@gzosip.jasienica.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Siedziba: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Mazańcowicach, 43-391 Mazańcowice 162
1. Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Wejście do budynku:
1) do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się od ulicy Strzelców Podhalańskich, prowadzą do niego schody, brak podjazdu dla niepełnosprawnych,
2) wejście od strony dawnego Gimnazjum , wejście bez schodów umożliwia wejście osobą poruszającym się na wózku
3) wejście od strony Sali gimnastycznej po schodach bezpośrednio od parkingu
4) na terenie szkoły brak miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych,
5) osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
Wszystkie drzwi do gmachu są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego, otwierane są ręcznie.
2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Budynek posiada trzy kondygnacje ( piwnicę, parter, I piętro ,) aby przemieścić się między kondygnacjami trzeba pokonać schody. Szkoła posiada w swoim wyposażeniu schodołaz. W budynku nie ma windy. Korytarze w budynku mają szerokość min. 150 cm, co umożliwia bezproblemowe wymijanie się osób poruszających się na wózkach.
3. Opis dostosowań, np. posiadanie pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
W budynku szkoły nie ma pochylni, platform, pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Szkoła posiada własny parking z wyznaczonym miejscem dla osób niepełnosprawnych.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Szkoła nie zapewnia tłumacza polskiego języka migowego.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.