Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Adama Mickiewicza w Mazańcowicach

WŚRÓD JESIENNYCH LIŚCI - WYCIECZKA „PIONIERA” NA SZYNDZIELNIĘ I DĘBOWIEC

W sobotę 6 listopada 2021r. członkowie i sympatycy Koła Turystycznego „Pionier” wzięli udział w jesiennej wycieczce górskiej na Szyndzielnię i Dębowiec w towarzystwie opiekunów Koła.

Wędrówkę rozpoczęliśmy ścieżką przyrodniczą, która prowadzi z Wapienicy –dzielnicy Bielska - Białej do sztucznego zbiornika - jeziora Wielka Łąka oraz zapory im. Prezydenta Ignacego Mościckiego, zlokalizowanej na rzece Wapienicy. W tym miejscu zrobiliśmy krótki odpoczynek, po którym  ruszyliśmy w górę w kierunku szczytu Szyndzielni, kontynuując wędrówkę żółtym szlakiem. Towarzyszyła nam piękna pogoda,  promienie słońca przebijały się wśród pozbawionych już liści drzew i idąc  po  jesiennym dywanie, mogliśmy podziwiać piękno tej kolorowej  pory roku. Po niecałych dwóch godzinach dość ostrej wspinaczki dotarliśmy do celu naszej wyprawy – do schroniska PTTK nieopodal szczytu.
W schronisku mieliśmy czas na dłuższy odpoczynek, posiłek, rozmowy oraz przybicie pieczątki do książeczek GOT.
Dla chętnych uczniów został zorganizowany konkurs plastyczny: „Barwy Jesieni”. Biorący udział tworzyli jesienne krajobrazy dowolną techniką na kartce papieru siedząc przy stolikach w świetlicy schroniska. Rywalizacja była zacięta ;-). Po tajnych obradach, jury ogłosiło, że I miejsce zajęła Aleksandra Moskała z klasy 4a, II miejsce Emilia Danel z klasy 7b a miejsce III Justyna Pająk z klasy 4a. Wyróżnienia otrzymali: Klaudia Drożdż (7b), Martyna Taranowska (4a) oraz Nikodem Mrowiec (5c). Laureaci i wyróżnieni otrzymali drobne upominki a wszyscy uczestnicy wycieczki słodką niespodziankę.
Po odpoczynku w schronisku  i zakończonym konkursie udaliśmy się w powrotną wędrówkę w kierunku Bielska-Białej poprzez pobliski szczyt – Dębowiec. W tym miejscu czekała na nas rekreacja – zjazd na miejscowym całorocznym torze saneczkowym „Słoneczna Polana”. Wszyscy mieliśmy przy tym dużo radości i frajdy. Czas szybko mijał i w końcu trzeba było wracać do domu. Pogoda podczas wycieczki dopisała więc w doskonałych humorach wróciliśmy do Mazańcowic. Zapraszamy na kolejne wycieczki.