Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Adama Mickiewicza w Mazańcowicach

Gry na lekcji matematyki rozwijające logiczne myślenie uczniów

Koniec roku szkolnego już tuż tuż.

Na dzisiejszej lekcji matematyki uczniowie z klasy 6a grali w Huskespil Memory game, aby rozwijać umiejętności logicznego myślenia. Gry planszowe, takie jak CAT  STAX, pomagają uczniom w rozwijaniu umiejętności przestrzennego myślenia i planowania. Podczas zajęć z logicznego myślenia, uczniowie rozwiązywali łamigłówki, co pomagało im w poprawie zdolności analitycznych. Grając z grę magnetyczną Kółko i Krzyżyk, uczniowie uczyli się, jak skutecznie planować i przewidywać kolejne ruchy przeciwnika. Na lekcji wykorzystaliśmy gry IQ STARS oraz IQ FIT, by uczniowie mogli ćwiczyć umiejętność dedukcji i rozumowania.

Zajęcia z grami logicznymi są wartościowe i wspierające wszechstronny rozwój uczniów. Przyczyniają się do:

1. rozwoju umiejętności analitycznych (uczniowie uczą się analizować sytuacje i wyciągać logiczne wnioski)

2. poprawy zdolności strategicznych

3. zwiększają kreatywność (gry logiczne często wymagają nieszablonowego myślenia i kreatywnego podejścia do rozwiązywania problemów)

4. wzrostu umiejętności współpracy (wiele gier wymaga pracy zespołowej, co pomaga uczniom uczyć się efektywnej komunikacji i współdziałania)

5. wzmocnienia koncentracji i cierpliwości (gry logiczne wymagają skupienia i cierpliwości, co przekłada się na lepsze wyniki w nauce)

6. nauki przez zabawę (gry sprawiają, że nauka staje się przyjemniejsza i bardziej angażująca dla uczniów)

7. rozwoju umiejętności rozwiązywania problemów (uczniowie uczą się podejścia do problemów krok po kroku, analizując różne możliwe rozwiązania)

8. zwiększenia pewności siebie (sukcesy w grach logicznych wzmacniają pewność siebie i motywację do podejmowania nowych wyzwań)

9. poprawy umiejętności matematycznych (wiele gier logicznych wymaga szybkiego myślenia matematycznego i poprawnego wykonywania obliczeń)

10. rozwoju zdolności do podejmowania decyzji (uczniowie uczą się, jak szybko i efektywnie podejmować decyzje, analizując dostępne informacje)

 

                                                                         nauczycielka matematyki, Anna Miler