Zespół Szkolno-Przedszkolny im. Adama Mickiewicza w Mazańcowicach

Ułamki zwykłe w klasie 4a

Wprowadzając pojęcie ułamka zwykłego w klasie 4a podzieliliśmy bułkę na dwie równe części, aby pokazać, czym jest połowa.

Następnie pokroiliśmy jabłko na cztery równe części uczniowie zaobserwowali ćwiartki. Każdy uczeń otrzymał po kawałku czekolady, którą podzieliliśmy na 8 równych kawałków, pokazując ósme części. Wspólnie pokroiliśmy banana na 6 równych części, co pozwoliło zrozumieć koncepcję sześciu części. 

Wyjaśniliśmy, że ułamek to część całości, używając podzielonej bułki jako przykładu. Uczniowie zauważyli, że dwie połówki bułki tworzą jedną całą bułkę, co pomogło im zrozumieć, że 2/2 = 1. Podczas krojenia jabłka, uczniowie zrozumieli, że cztery ćwiartki (4/4) również tworzą jedną całość. Podzielona czekolada na osiem części pozwoliła nam zobaczyć, że osiem ósmych (8/8) to jedna całość. Gdy uczniowie podzielili banana na sześć części, zrozumieli, że sześć szóstych (6/6) to także jedna całość.

Dzięki tym prostym przykładom z życia codziennego, uczniowie łatwiej zrozumieli, czym są ułamki zwykłe i jak je stosować. 

Lekcja matematyki była bardzo wesoła, uczniowie pracowali z dużym zaangażowaniem.

 

                                                                          nauczycielka matematyki, Anna Miler